środa, 7 czerwca 2023

Palenie tytoniu

 Rzucenie palenia papierosów może być wyzwaniem, ale jest to zdecydowanie korzystna decyzja dla zdrowia. Skąd taki temat? Rzucam palenie średnio kilka razy w miesiącu, niestety bez efektu. 

Próbowałam znaleźć motywację. Nigdy jednak nie zastanawiałam się dlaczego tak naprawdę chcę rzucić palenie. Czy to dla zdrowia, dla bliskich, dla oszczędności finansowych? Wyszukaj silne powody, które będą cię motywować w trudnych chwilach. Był moment, że przestałam, aby kupić sobie sprzęt kuchenny na raty. Spłaciłam raty i wróciłam do palenia. 

Wszyscy mówili wybierz czas, w którym będziesz mógł skupić się na rzuceniu palenia bez większych stresów lub napięcia. Unikaj sytuacji, które mogą zwiększyć pragnienie zapalenia papierosa. Nie ma szans.. Może na emeryturze 😝

Próbowałam zwróć uwagę na sytuacje, w których najbardziej odczuwam potrzebę sięgnięcia po papierosa i  staralam się unikać tych wyzwalaczy lub zastąpić  je zdrowszymi nawykami. Niestety to też było na krótka metę.

Staralam się usuną z  domu papierosy, zapachy dymu tytoniowego i inne przedmioty kojarzące się z paleniem. Sprzątanie przestrzeni życiowej myślalam, że może pomóc w złagodzeniu pokusy sięgnięcia po papierosa. Niestety nie wyszło. 

Palenie często jest związane z chwilową ulgą od stresu. Próbowałam nauczyć  się innych sposobów radzenia sobie ze stresem, takich jak medytacja, ćwiczenia fizyczne, rozmowa z bliskimi lub prowadzenie dziennika, ale na większość zwyczajnie nie miałam czasu. 

Rzucenie palenia to proces, który może wymagać czasu i wielu prób.  Ważne jest, aby się nie poddawać i próbować ponownie. Dlatego podjęłam decyzję o metodzie małych kroczków. Staram się ograniczyć palenie na chwilę obecną, ale bez "ciśnienia". Jestem zadowolona kiedy się uda, ale nie poddaje się jeśli to nie wyjdzie. 

Jeśli chodzi o długotrwałe skutki palenia tytoniu, jest wiele zagrożeń dla zdrowia związanych z paleniem papierosów. To jest to o czym staram się pamiętać. 

Palenie jest najważniejszym czynnikiem ryzyka rozwoju raka płuc. Obejmuje to również raka jamy ustnej, krtani, przełyku, trzustki, pęcherza moczowego i wiele innych.

Obarczam również swoje dzieci potencjalnym uzależnieniem od tytoniu, a to jest coś czego bardzo bym nie chciała!!

Trzymajcie kciuki ✊✊✊



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moje miejsce

 Choć nie jestem typem, który lubi spędzać czas na pracach ogrodowych, absolutnie uwielbiam korzystać z ich efektów. Moje ogrody są pełne ob...